-->

2021. december 31., péntek

Sorsháló - regénytervezet bemutatása, fülszöveg

 https://christindor-alombelitortenetek.blogspot.com/2020/06/2020-junius-regenytervezet-keszuloben.html

https://christindor-alombelitortenetek.blogspot.com/2020/12/regenytervezet-keszuloben-20.html

A fenti két linkben összegezve van, hogy mikor kezdtem el írni az újdonsült történetemet, és hogy vannak bizonyos dátumok benne, hogy maga a történet mikor kezdődik. Igen. Ezek a dátumok viszont nemrég megváltoztak, így az eredeti dátumok helyett újak lettek.

2019. december 31. helyett 2023. december 31.

2020. június 6. helyett 2024. június 6.

Nemrég pedig a regénytervezetnek meglett a főcíme is: Sorsháló.

Mi jellemzi a regényt? Akció-krimi-dráma keverék. Műfaj-besorolásom kissé ingatag alapokon mozog. Hisz jobban szeretem, ha valami fantasy, de ez sajnos nem az.

Mi jellemzi a szereplőket? Minden. Legalább is azon vagyok, hogy minden jellemezze őket: magabiztosság, kevélység, önhittség, labilisság, félelem, vadász ösztön, bosszúállás, depresszió és még sok egyéb más.

Mikor el kezdtem írni a regényt, már az első leütéstől számítva tudtam, hogy nem akartam egy mézes-mázos-giccses valamit alkotni. A sötétség, az alvilági, a merészség és a tévút egyvelegét alkalmazom rajta. Szóval, szerettem volna megmaradni a realitás talaján, de el is rugaszkodni tőle. Még folyamatban, születőben van a regény maga, de amúgy már egy teljes, kész sztori áll rendelkezésemre. Jelenleg 172 oldalas. Mindezt a Nuuvella.hu oldalára fogom feltölteni fejezetenként. A fejezetek névre szólóak. Maguk a szereplők nevei válasszák el a másik cselekvéseit, történéseit, bár van benne egy kivétel. Mivel több szereplő is van benne, ráadásul E/1-ben dolgozom, így kissé ingoványos talajra kerültem, mivel mindegyik szereplőből kell valami, ami hozzáad a történethez, ugyanakkor ügyelni arra, hogy a karakterét sehogyan se változtassam meg. Vannak benne olyan elemek, amiket talán nem hibátlanul alkalmaztam/alkalmazom. Próbálom úgy összerakni a történetet, hogy ne legyen túl sablonos, valamelyest reális legyen, de ugyanakkor talán túl sok külföldi akció filmet néztem életemben, és ennek hatása talán majd érezhető is. Ugyanakkor egyáltalán nem akarok egyszerűt belepréselni. Szeretem, amikor egy történet bonyolult, komplikált, és talán kissé túllő a célon. Mivel elég sokáig a fantasyval voltam elfoglalva, így talán még az is közrejátszik egy-egy jelenetnél, hogy, vagy túl gondoltam, vagy elhatárolódtam a reálistól, vagy csak másképp akartam, mint ahogy valójában lehet. Egyébként még így is beletörik a bicskám, de majd kiküszöbölöm valahogyan. És szerintem, talán, nem lepek meg senkit azzal, hogyha azt mondom, nemcsak magyar szereplők vannak benne. De mindent sorjában.

Fülszöveg: 2021. december 29-én meg is lettem vele. Amit lehet, összehoztam a félkész regényből. Sose volt erősségem a fülszöveg. Itt sincs. Igyekeztem a lényeget belevinni, és nem spoilerezni.

Marusek Alex fél év után felébred a kómából. Voltak, akik már lemondtak erről, de voltak, akik kitartóan bíztak benne. Alex maga sem tudja, hogy ez jó-e, vagy szimplán balszerencse. A gyerekkori barátja, Horváth-Asano Hiroyuki mindvégig kitartott mellette, nem adta fel a reményt. Mégis úgy érzi, az egész élete romokban hever, hisz a kóma után szembesülnie kell az igazsággal. Ráadásul úgy gondolja, mindenki veszélyben van, aki csak közel áll hozzá. De vajon mi történt Alexszel Szilveszter éjjelén? Kik és miért akarták őt elintézni? Az, hogy Alex felébredt a kómából, valami elkezdődik. Farkas Diána nyomozónő azon van, hogy kiderítse, amikor is egy régi ismerős bukkan fel. Valdner Szira megjelenése további kérdéseket vet fel. A lány feltűnése nem véletlen, ezt maga Diána is tudja. És ahol Szira van, ott felbukkan a börtönviselt nagybácsi, Kiss Ammar és rokonszenves barátai. Vajon a régi ügye összeköthető a mostani ügyével? Alex tényleg amnéziában szenved? Vagy mindez elterelés? És azok, akik majdnem megölték őt, visszatérnek? Diána főnöke, Bakta Edvin úgy gondolja, ideje a régi csapatnak összeállnia, és bevetnie magát. Tényleg köze lenne az alvilágnak Marusek Alexhez? Mi kell ahhoz, hogy az alvilág olyanokat is berántson a sötétbe, akik eddig a fényben éltek?

És ennyi. Aligha tudnék ennél jobb fülszöveget kiírni magamból. Azt nem tudom, hogy maga a regény elnyeri valaki tetszését vagy sem. Nem tudom miért, mindig az utóbbira voksolok. Örülni fogok, ha valaki olvassa, és meg is lesz a véleménye, legyen az negatív, vagy pozitív. Lehet, hogy maga a regényírás folyamata zökkenőbben sikerült volna, ha segítséget kértem volna pl.: miképp zajlik egy kihallgatás? De ez van. Ha netán ez az akció-krimi-dráma vonal nem válik be, akkor megmaradok a jól ismert terepemnél, a fantasynál. Ott tán nem lehet elbukni.

xoxo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése