-->

2024. február 3., szombat

Mit látsz a zenében?


Amikor a zene ihlet. Ez is lehetne a címe a blogbejegyzésnek.
Nem minden zene. Valami csak versekre, valami regényekre, valami mindkettőre.
Még akkor is, ha nem értem a szöveget, de mégis megérint.
Meglátni, megérezni, megfogni, ami a zenében van, ami bennünk van, ami összeköt minket, ami vonzást ad egy érzéshez.
Van, hogy egy melankolikus zene nem éppen szomorúságot okoz, hanem valami mást.
Van, hogy egy szerelmes dal nem éppen a szerelemről beszél, legalábbis hozzám/nekem.


Van, hogy csak egy adott zenét hallgatok végig, sőt megunásig szoktam hallgatni, mert végig azaz egy zene kell ahhoz, hogy befejezzek egy rajzot, egy verset, vagy egy fejezetet.
Egy zene adhat ihletet elég sok történethez is, ilyenkor megállás nélkül tudnám hallgatni, ezért is jó, amikor találok kb. 1 órás verziót belőle.
Volt hogy egy dalt kezdek el dúdolni, aztán rájövök, hogy hoppá ezt már hallottam valahol, talán egy filmben, vagy bárhol máshol, és akkor kezdődik a kutatás. Volt rá példa. Általában rájövök, hogy hol hallhattam.
Van, hogy ragaszkodom egy megszokott együtteshez, ilyen a Dazzle Vision, The Gazette, vagy egy sorozatnak, filmnek a betétdala, ami hozzájárul, hogy elmerüljek az ihlet adta másvilágba.
Szeretem a tradicionális japán/kínai/koreai zenéket is.

Valamint a spirituális zenéket, amik feltöltenek, ellazítanak, és ha kell elég mély álomba tudnak meríteni, ami ugyan mostanában azért nem megy, mert elég rossz alvó vagyok.

Jelenleg a legtöbbször hallgatott album:
Within Temptation - Bleed Out album.

Ennyi lettem volna mára.
xoxo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése