-->

2023. december 29., péntek

Közeledve és távolodva

 https://youtu.be/vP4Yu_WA-RM?si=fckzdbUkW9DrbKUA

Mindegy minek nevezem, vagy nevezik.
Hangulatfüggő.
Számomra legalábbis.
A Szilveszter másoknak bódulat, mámor, petárda és tűzijáték. Megint másoknak rémálom, vagy unalom, vagy a sokadik már megint egy éjszaka.
Nem ez a lényeg.
Közeledünk egy új évhez, azaz a 2024-hez.
Távolodunk egy régi évtől, azaz a 2023-tól.
Mire feleszmél az ember, már nyakunkon lesz 2025.
Hogy telt az év?
Milyen volt a Szilveszter?
Buliztál?
Nem. Sosem szoktam. Életemben nem voltam szilveszteri buliban. Talán nem is leszek.
Lelkes állatvédő? Mit nevezünk annak? Én magam is egy-két alkalommal elmentem egy városi tűzijátékot megnézni, vagy ha jól rémlik augusztus 20-án is nem egyszer még jóval a húszas éveimben és annak előtte. Egyszer kutyamentesen. Egyszer meg pont kutyákkal. Nem voltak oda érte. Maga a látvány szép, de a hangját én sem bírom. Ez van. A gond az, hogy sokan nem tartják be azt, hogy Szilveszterkor kellene lövöldözni, nem előtte egy héttel, vagy néhány nappal. De ez sem érdekel már különösebben. Mert szitkozódhatok én, amikor otthon vagyok a kutyáimmal, macskáimmal, nem hinném, hogy bárkit meghatna. Vigyáznom kell rájuk, minden azon múlik, hogy mit teszek meg annak érdekében, hogy őket ne érje gond. Elég nehéz. Tavaly Szilveszter előtt pár nappal kezdtek neki tűzijátékozni, és nem számítottam arra, hogy az akkor fél éves macskám szó szerint eldőlt az oldalára, mert annyira bepánikolt, tehetetlen és dühös voltam. A felkészülés ellenére azért adódhatnak gondok. Amik most sem hiányoznak. Még van hátra két nap Szilveszter estig. Jól el leszek.
Na! De! Mindenkinek B.U.É.K!!!
Ott tartottam, hogy mire feleszmél az ember ismét eltelik egy év. 35 év múltam. Nem egy év van a hátam mögött, az utóbbi pár év, köszönhetően mindennek, ami jött 2020-tól összefolyik, így nem tagadom olyan, mintha átléptem volna egyszerre három évet is az életemben.
Átélés. Megélés. Felismerés. És ami még jön. Vagy semmi sem jön. Mások is lehetnek abban, hogy igen eltelt egy év. De mi volt abban az egy évben? Mit csinált? Kikkel volt? Hol volt? Miről maradt le? Néha olyan, mintha elég sok mindenről lemaradna az ember. Jönnek az információk jobbról-balról, dolgozik a nap 8 órájában, vannak, akik ennél is többet. Teljesen mindegy, hogy irodista, gyári dolgozó, vagy ügyvéd, vagy valami más. Az a lényeg, hogy sokszor úgy elmegy egy év felettünk, hogy mire elérünk a végére, nem azt kérdezzük, hogy igen, jön a következő, hanem hogy hamarosan 2025...2030... és így tovább. Mintha egyik nap a másik után jönne anélkül, hogy benne lennénk. Csak van, aztán ellapozzuk.
Jelenleg így érzem az elmúlt 15-20 évemet. Nemrég még tanultam. Nemrég még vizsgáztam. Nemrég még azt terveztem mi leszek, ha nagy leszek, és most itt vagyok 2023. év vége felé. Szóval, nemcsak az a baj, hogy ki mikor kezd el petárdázni, hanem, hogy egyszer csak vége lesz annak az évnek, amiben nemrég voltunk. Nemrég volt 2023. január 1. Nemrég volt 2022. december 31. Mindjárt itt van 2024. január 1. És még nem múlt el 2023. december 31. Mégis olyan, mintha ma lenne, mert annyira telik az idő, hogy amikor meg az a nap eljön, már nem gondolkozunk azon, hogy december 31.-e van. Van és kész. Aztán ez is elmegy.
Tudom, hogy katyvasz az egész, de a káoszban megtanultam észrevenni azt, amit keresek. Ha rend lenne, már bajban lennék. Ja és az ígéretek. Sosem tartottam magam sokáig az ígéretekhez, fogadalmakhoz. Egy idő után megkopik nálam a dolog. Jó ideje annak, hogy utoljára ígéretet tettem.
Viszont ebben az évben Luca napjától kezdve 25.-ig bezárólag minden nap egy-egy papírfecnit égettem el, amin férjjelölt-nevek szerepeltek. És kibírtam kíváncsiság nélkül. Csak az utolsó papírfecninél néztem meg a nevet. Jót röhögtem. De ez mellékes. Eddig sosem próbáltam, és most kíváncsi voltam, kit hoz ki. Meglepett, de tényleg vicces volt. A nevet nem árulom el. Az megmarad nekem. Egy biztos, talán jövőre is kipróbálom.
Ismételten B.U.É.K-ot, legyen szép évetek, jó egészséget, minden bú és rossz kerüljön titeket. Csak öröm legyen részetek.
xoxo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése